Acasa Mama si Copilul Probleme de Sanatate Psihologia Copilului Pofta Buna La Gradinita Jurnalul sarcinii Experiente Despre mine

Saptamana 32 de sarcina

Publicat: 10.06.2014
0 comentarii Comenteaza
Trimestrul 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Trimestrul 2 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Trimestrul 3 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

Săptămâna a treizeci și doua de sarcină 

  
Odată ce ai ajuns cu numărătoarea la săptămâna a treizeci și doua, înseamnă că tocmai ai pășit în a opta lună de sarcină. Un sfat ca de la o prietenă la alta, pe care ți-l ofer fără să aștept nimic în schimb, este să nu te lași nici măcar pentru o clipă cuprinsă de anxietate. 
  
Eu luasem decizia de a naște natural, făceam zilnic exercițiile Kegel și respiram din ce în ce mai corect, acționam cum puteam eu mai bine pentru a mă pregăti de ceea ce auzisem că înseamnă travaliul. Însă refuzam să-mi îndrept gândurile, fie și pentru o secundă, la momentul zero al perioadei de graviditate, nașterea. Era prea mult pentru mine, m-ar fi cuprins teama, care nu mă ajuta deloc. S-ar fi instalat panica... 
  
Și, apoi, nu este simplu să te gândești că viața-ntreagă ți se va schimba. Dar oricât ai fi de indecisă, nu există cale de întoarcere. Însă cu toate că inițial îți va părea că ești răvășita de griji și copleșită de probleme, te asigur că schimbarea este doar în bine. Ai nevoie doar de încă puțină răbdare și tolerantă. În curând, când vei fi depășit toată această simptomatologie neplăcută, îmi vei da dreptate. 
  

Citelte și: De la teamă la alegera soluției ideale - naștere naturală sau naștere prin cezariană

 

Dezvoltarea fătului 
  
  
Ajungând la circa 2 kilograme și 40 de centimetri, bebelușul tău începe să devină o frumusețe de copil, tot mai grăsuț și pufos, cu pernițe la mânuțe și la piciorușe. însă dimensiunile și greutatea îi vor mai diminua din lungul șir de năzdrăvănii care adeseori te țineau trează până-n zori. 
  
Cele 5 simțuri îi sunt perfect funcționale și, pe lângă mișcările obișnuite și reacțiile la stimulii vizuali și auditivi, bebelușul a mai dobândit încă o abilitate. Cu toate că este poziționat cu căpșorul în jos (poziție cefalică), reușește să-și miște capul dintr-o parte în alta. 
  
Singurele organe ce mai au nevoie să se ”perfectioneze” sunt creierul și plămânii. Fătul își continuă ”lecțiile” de respirație și, încă din această săptămâna, respiră tot mai mult singur. Potrivit unor studii medicale, această practică stimulează, de fapt, producerea surfactantului. Dacă bebelușul tău ar veni pe lume la începutul lunii a opta, se poate să mai trebuiască să fie asistat pentru a respira, însă are șanse de aproape 100 % de supraviețuire, chiar și fără să stea în incubator. 
  
Pe măsură ce crește, sacul amniotic ce-l adapostetste rămâne tot mai neîncăpător, ajungând, spre sfârșitul celor 9 luni, să-l țină închistat ca într-o cușcă. De-acum fătul își petrece marea majoritate a timpului dormind și există motive să se creadă că deja are primele vise. Dar, când se trezește, deschide și închide continuu ochișorii și pare dornic să-ți atragă atenția prin mișcările tot mai energice. 
  

 

Schimbările ce au loc în organismul mamei 

  
Din moment ce placenta și lichidul amniotic ce adăpostesc fătul își măresc volumul, vei sesiza o creștere rapidă în greutate. De fapt, ultimele săptămâni de sarcină sunt cele în care creșterea ponderală atinge cote maxime și vei fi nevoită să-ți schimbi unele obiceiuri, precum postura sau poziția în care dormi. 
  
Acumularea kilogramelor concentrate în zona abdominală, modifică centrul de greutate al mamei. Iar pentru echilibrarea ”încărcăturii”, există tendința de a păși ținând coloana ușor curbată spre spate și cu picioarele depărtate. 
  
În plus, dacă deja suferi de retenție hidrică, aceasta se accentuează. Tulburarea se datorează faptului că pentru a balansa și menține fluxul sanguin și aportul de nutrienți transferați de la mamă la făt, organismul tinde să acumuleze cât mai multe lichide posibil. Și tocmai din motive similare te vei simți umflată, în special, la nivelul membrelor inferioare. 
  
Un simptom tot mai frecvent și intens sunt contracțiile (contracțiile Braxton-Hicks), percepute sub formă unor ușoare crampe și dureri abdominale. Nu există motive de îngrijorare, întrucât aceste false contracții, de durată și intensitate redusă, fac parte din ”bagajul” simptomatic al trimestrului 3. Și nu sunt considerate decât un fel de simulări pentru travaliu și naștere. 
  
Din cauza creșterii ponderale și a dimensiunilor abdomenului te vei simți tot mai slăbită și obosită, iar, la sfârșitul zilei, de-a dreptul extenuată. Este normal, ținând cont că trebuie să porți după tine, zilnic, peste 10 kilograme, ”supliment” destul de solicitant pentru spate, coloană și picioare. 

 

Citește și: Copilul meu este cel mai bun psihanalist al meu.

 

Care sunt analizele pe care le poți face?

 

Începând cu luna a opta de sarcină, copilul aflându-se deja în poziție cefalică, pregătit pentru a veni pe lume, nașterea ar putea să aibă loc în orice moment. Tocmai pentru a nu fi luată pe nepregătite, medicul tău ginecolog te va programa la controale mai dese. 
  
Pe timpul vizitei ginecologice, sunt monitorizate bătăile cardiace fetale. De asemenea, medicul va evalua starea colului uterin, cu eventualele dilatații ce ar putea fi primul semn al unui travaliu prematur. Dacă se constată modificări, specialistul îi poate recomanda femeii gravide repausul total sau parțial, iar, când consideră necesar, îi va prescrie un tratament adecvat. 
  
Așa cum te-ai obișnuit deja, analizele urinare și de sânge sunt un ”must” al epocii gestationale în care te afli. Sunt esențiale nu doar pentru depistarea infecțiilor urinare sau a anemiilor, ci și pentru evaluarea factorului de coagulare, a funcției hepatice și renale. 
  
  
  
Recomandări pentru săptămâna a treizeci și doua 
  
  

  • Dacă seria de contracții abdominale se manifestă cu o frecvență și intensitate sporită, trebuie să te adresezi specialistului în ginecologie. Simptomatologia poate fi atenuată prin administrarea de magneziu sub formă de suplimente alimentare; 
  • Pentru diminuarea retenției hidrice, este util consumul a cel puțin 2 litri de apă zilnic, precum și o alimentație săracă în sare (sarea favorizează acumularea de lichide în țesuturi); 
  • Trebuie să continui să urmezi o dietă cât mai echilibrată, ce-ți va permite să limitezi acumularea de kilograme și totodată suprasolicitarea coloanei; 
  • Igiena dentară este esențială pe toată durata sarcinii, existând predispoziția instaurării cariilor dentare. 

 

Citește și: Până să devenim părinți, suntem simpli spectatori.

 

Sursa foto aici.

 

Comenteaza prin Facebook

Comenteaza

Array
(
)
Comentariile ce contin cuvinte vulgare nu vor fi acceptate. Va rugam sa tineti cont ca toate comentariile necesita moderare de catre un administrator.
Adauga experienta ta

Împărtășește experiența ta cu Jurnalul unei Mame!