Acasa Mama si Copilul Probleme de Sanatate Psihologia Copilului Pofta Buna La Gradinita Jurnalul sarcinii Experiente Despre mine

Saptamana 7 de sarcina

Publicat: 10.06.2014
0 comentarii Comenteaza
Trimestrul 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Trimestrul 2 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Trimestrul 3 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40

A saptea saptamana de sarcina

 

Emotiile si gandurile, nu intotdeauna pozitive, te pot napadi in fiecare secunda, cu atat mai mult cu cat vei incepe sa te simti de-a dreptul ciudat. Si, chiar daca nu te afli in asteptarea primului copil, necontenit, simturile iti vor fi puse la incercare. Adeseori, te vei simti cuprinsa de anxietate, iar gandurile ca nu stii ce va urma, te-ar putea epuiza si ti-ar putea sterge pana si de ultima umbra de tarie si de siguranta de sine.

 

Insa trebuie sa stii ca nu esti singura si pot sa te asigur ca nici eu, la randu-mi, nu am fost de fel singura. Totul, in ciuda convingerilor aparente, izvorate tocmai din nesiguranta confruntarilor zilnice cu o situatie complet noua, la care doar am visat, inca de mic copil.

 

Si tocmai situatia concreta, faptul ca te afli in ”dulce asteptare”, este cea care-ti genereaza tot felul de sentimente contradictorii, de frica, asociata cu cea mai pura fericire.

 

Trebuie sa fii puternica si sa incerci sa faci fata temerilor. Peste doar cateva luni, viata ta se va schimba in totalitate. Nu-ti ascund faptul ca iti va fi greu, ca te vei confrunta cu situatii noi, carora, pentru moment, vei crede ce nu le poti face fata. Dar ai sa poti, am putut si eu. Si vei constata, apoi, ca viata ta s-a schimbat in bine. Poti fi sigura de acest lucru.

 

 

Citeste si: Am trecut si eu prin "febra" de proaspata mamica.

 

 

Dezvoltarea fatului

 

Copilasul tau a crescut vizibil in ultimele saptamani, iar, in a saptea saptamana, este de marimea unui bob de mazare. Daca, la inceputul acestei saptamani, embrionul are mai putin de 1 cm, trebuie sa stii ca, pana la sfarsitul ei, dimensiunile aproape ca se vor dubla, ajungand la circa 13-15 mm.

 

Odata ce ai intrat in saptamana cu numarul 7, embrionul este complet transformat si incepe sa se asemene tot mai mult cu o silueta umana. Si, desi cantareste doar cateva grame, se pot distinge deja trasaturile fetei. De asemenea, se contureaza si organele interne (ficatul, rinichii, pancreasul, intestinul, plamanii, organele sexuale), in timp ce membrele inferioare si superioare vor fi si ele tot mai vizibile. Inima, aflata pana atunci in afara corpului, incetul cu incetul se va pozitiona definitv in cutia toracica.

 

Cordonul ombilical si-a marit lungimea, ceea ce-i va permite fetusului sa inoate in lichidul amniotic. Si, cu toate ca inca-ti va fi imposibil sa-i simti prezenta, miscarile fiindu-i amortizate de uter si de sacul amniotic, fatul este foarte activ si se misca fara incetare.

 

Este esential sa fii constienta ca te afli intr-o perioada critica. Mai precis, in aceasta faza a sarcinii, organismul bebelusului poate sa nu evolueze corespunzator. De vina pot fi alimentatia incorecta si viciile la care inca nu ai renuntat. Ideea este sa te orientezi spre o alimentatie sanatoasa si sa renunti la alcool, tigari, precum si la orice tip de medicamente.

 

 

Citeste si: Despre epuizarea mamei si fuga tatalui, deschis si sincer.

 

 

Schimbarile ce au loc in organismul mamei

 

Trecand printr-o perioada delicata pentru dezvoltarea embrionului, ca viitoare mamica, trebuie sa faci tot ce-ti sta in putinta pentru a-ti proteja copilasul de orice risc posibil, de orice ar putea sa-i influenteze in mod negativ evolutia intrauterina.

 

In timpul celei de-a saptea saptamani gestationale, toate simptomele si disconfortul saptamanilor precedente vor continua sa persiste si sa se accentueze:

 

  • Ametelile si senzatia de oboseala vor fi tot mai frecvente, in special, in primele ore ale diminetii;
  • Greturile matinale se pot prelungi pe tot parcursul zilei, ceea ce va contribui la pierderea treptata a apetitului si chiar la scaderea in greutate;
  • Vei putea sesiza dureri la nivelul sanilor, te vei simti mereu balonata, iar hainele, aparent inexplicabil, vor incepe sa te stranga;
  • Din cauza dimensiunilor in crestere ale uterului, acesta, apasand pe vezica urinara, iti va inteti nevoia de a ”naveta” la toaleta chiar si pe timpul noptii;
  • Modificarile hormonale ar putea sta la baza unor simptome destul de deranjante, precum acneea, un dusman aproape imposibil de invins in aceasta perioada a vietii;
  • Daca nu te confrunti cu greturi si cu lipsa apetitului, ai putea in schimb sa fii surprinsa de episoade de foame nejustificata, urmata de o usoara crestere in greutate.

 

Chiar daca inca nu te-ai confruntat cu primele greturi matinale sau cu tensiunea mamara, cu siguranta ca simti ca ceva deosebit se intampla in interiorul organismului tau. Trebuie sa recunosc ca pentru mine a fost o experienta minunata, fara simptomele mai sus descrise, adeseori, descurajante. Pur si simplu, mi se intampla sa uit ca sunt gravida. Cum imi aminteam, un zambet larg imi infrumuseta fata.

 

Citeste si: Bunicii sunt ajutoare de pret pentru parinti si comori pentru copii

 

 

Care sunt analizele pe care le poti face?

 

Medicul tau ginecolog, prin intermediul ecografiei abdominale, va putea sa efectueze masuratorile exacte ale fatului, necesare pentru determinarea epocii gestationale.

 

Vor fi utile si analize de sange pentru identificarea unor parametri in masura sa stabileasca daca sunt prezente carente de nutrienti in organism. De exemplu, deficitul de fier ar putea indica inceputul unei anemii. Pentru a nu ajunge la sfarsitul sarcinii cu valori reduse de hemoglobina, care oricum va suferi o scadere in trimestrul al treilea, vei avea nevoie de suplimente alimentare pe baza de fier.

 

O alta analiza recomandata presupune evaluarea functiilor renale si hepatice. Tot acum, odata cu prelevarea de sange pentru investigatiile de laborator, ti se vor stabili grupa sanguina, precum si prezenta sau nu a factorului RH, atat in cazul tau cat si al viitorului tatic.

 

Recomandari pentru saptamana a saptea:

 

  • Carentele pot fi compensate si cu o dieta alimentara variata si echilibrata, imbogatita cu legume si fructe;
  • Este importanta administrarea de acid folic (vitamina B9) si consumarea alimentelor bogate in acid folic: legume cu frunze verzi (salata, spanac, brocoli etc.), sucuri de portocale si de rosii, alune, capsuni, banane, etc.
  • Este recomandat consumul moderat de carbohidrati si de dulciuri, de alimente prajite si de grasimi;
  • Din cauza cresterii nivelului de insulina din sange, responsabil de metabolizarea zaharului, pentru limitarea cresterii in greutate, este indicata evitarea sedentarismului.

 

 

Citeste si: Cand mi-am propus sa fiu mama nu am stiut despre mine ca sunt un copil

 

Sursa foto aici.

 

Comenteaza prin Facebook

Comenteaza

Array
(
)
Comentariile ce contin cuvinte vulgare nu vor fi acceptate. Va rugam sa tineti cont ca toate comentariile necesita moderare de catre un administrator.
Adauga experienta ta

Împărtășește experiența ta cu Jurnalul unei Mame!